Szukaj...

czwartek, 4 października 2012

Rogaliki drożdżowe

Niedawno nabyłam drożdże i maślankę - w celu upieczenia chlebka, ale mąka się zestarzała za bardzo i nie miałam co począć.
W internecie znalazłam przepis na rogaliki na maślance - Rogaliki Babeczki - i dla mnie, niewprawnego kucharza, który pierwszy raz w życiu robi ciasto drożdżowe wyszły znakomicie. Poszły w 30 min i na drugi dzień miałam zamówienie od całej rodziny i musiałam powtarzać swój wyczyn:)

Co więcej - dokonałam tego bez stolnicy i bez wałka do ciasta. To już coś.

A jak to szło:

Składniki:
1. Mąka pszenna - w przepisie 600g, ja użyłam w sumie 4 szklanek tych =



2. 30g świeżych drożdży
3. 200 ml ciepłej wody
4. 200 ml maślanki
5. 2 łyżki oleju
6. 1,5 łyżeczki cukru
7. 1,5 łyżeczki soli
8. 1/4 łyżeczki proszku do pieczenia
9. jajo

Do miski przesiewamy mąkę (3 szklanki na początek) z solą cukrem i proszkiem do pieczenia.
Wlewamy rozpuszczone w ciepłej wodzie drożdże i resztę składników.
Wyrabiamy ciasto -uwaga baaardzo się klei.
Odstawiamy pod przykryciem na 20 min - żeby urosło.

Wg mnie to ciasto - w załączonym obrazku ma zbyt mało mąki - więc jak urosło to dodawałam i dodawałam kolejne porcje - możliwe że wyszłam nawet ponad 4 szklanki. I ugniatałam i ugniatałam.

Podzieliłam na dwie części i z każdej uformowałam okrąg o średnicy około 25 cm (za pomocą butelki po piwie.. cóż)

Każdy okrąg podzieliłam na 8 trójkątów o tak:

I ulepiłam rogaliki zwijając każdy trójkąt od podstawy.
Rogaliki ułożyłam na blasze, którą wcześniej posmarowałam olejem - UWAGA. Nie za dużo. Bo wsiąka w rogaliki i robią się tłuste!



Niektóre rogaliki posmarowałam dżemem przed zwinięciem i były pyszne. W przyszłości mam zamiar upchnąć tam żółty ser. Mniam!

Potem, ułożone na blasze rogaliki odpoczywają - i rosną - kolejne 30 min.
Przed samym włożeniem do rozgrzanego piekarnika smaruje je roztrzepanym jajkiem.

Piekłam trochę dłużej niż babeczka - ładnie się rumieniły i dopiero wyciągałam.

Strasznie pyszne, na pewno będzie to jedno z moich "stałych dań"!


A to pobojowisko "po wszystkim"


SMACZNEGO

1 komentarz:

  1. Rogaliki drożdżowe bardzo lubię i często robię, jednak sa trochę pracochłonne. Ale czego się nie robi dla takich smakołyków :)

    OdpowiedzUsuń